استوی علی العرش
پنجشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۰۹ ب.ظ
تفسیر المیزان (اعراف 54): با توجه به آیات و روایات : عرش مقام تدبیر امور عالم است . عرش قبل و بعد خلقت عالم وجود دارد. ..
البرهان (طه 5): خدای متعال نسبت به همه اشیاء عالم احاطه دارد یکی نزدیکتر از دیگری نیست
دید عرفانی: قلب مومن عرش رحمن است و قلب مومن با اشک سحر همراه است (و کان عرشه علی الماء)
تفسیر ابن عربى (اعراف): الْعَرْشِ أی: عرش القلب المحمدی بالتجلی التام فیه بجمیع صفاته
۹۴/۰۳/۱۴